دفن پدر به دست پسر

اجساد طیبه شهدای کربلا، روی خاکهای سوزان کربلا بود. بنابر نقلهای مختلف همین که لشکر دشمن کربلا را ترک کرد، گروهی از طایفه بنی اسد که در اراضی غاضریه مسکن داشتند یا بنا بر نقلی از کربلا کنار کشته ها عبورشان افتاد، آن منظره رقت انگیز و جانگداز از کشته ها و بدنها را دیدند.
در هر صورت بنی اسد آمدند و یکی یکی شهدا را دفن کردند. امام حسین(ع) را در همین جایی که مدفون است، علی اکبر (ع) در پایین پای پدر، حضرت عباس(ع) را در کنار فرات، همانجایی که شهد شهادت را چشیده بود، دفن کردند و برای سایر شهدا، قبر بزرگی کندند و همه را دفن نمودند. ولی آنچه در مکتب ما وارد شده است اینکه امام (ع) باید بدن امام را دفن کند بنابراین اگر بر حسب ظاهر طائفه بنی اسد، امام حسین(ع) را دفن کردند ولی در حقیقت امام سجاد(ع) آمد و پیکر نازنین پدر را به خاک سپرد.
مورخین نوشته اند: امام سجاد(ع) وقتی قبر پدر بزرگوار را پوشاند با قلبی پر از آه و دلی اندوهگین با انگشت خود بر روی خاک قبر نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی، علی ابن ابی طالب الذی قتلوه عطشانا».
«این قبر حسین فرزند علی ابن ابی طالب است که او را با لب تشنه کشتند.»
معالی السبطین، ج 2، ص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محرم درمیبد محله رکن اباد

چ دی ۲۹ , ۱۴۰۰
یک نگاهمقدمه یا قدم اول روستای رکن آباد که امروزه، با نام دهستان شهدا نیز شناخته می شود در پنج کیلومتری شهرستان میبدواقع شده است و جمعیتی درحدود 1800 نفر را در خود جای داده است. وسعت خاک این روستا، حدود چهار کیلومتر مربع می باشد؛ از این مقدار وسعت، […]