سخن سردبیر مجله شماره نه

ضرورت توجه به نيروي انساني درهيأت

نيروي انساني يكي از مهمترين سرمايه‌هاي هر مجموعه مي باشد كه بهاء دادن به آن زمينه ادامه حيات و رونق آن مجموعه را فراهم ميسازد هر قدر كه مسئولين يك مجموعه به جذب و حمايت از نيروهاي انساني متخصص در مجموعه خود بپردازند موفقيت مجموعه خويش را نيز به همان اندازه تضمين نموده اند يكي از معضلاتي كه متأسفانه اكثر هيأتهاي ما با آن مواجه هستند اهميت قائل نشدن به نيروي انساني متخصص و عدم بهره از سرمايه‌هاي فكري ومعنوي  در برنامه‌هاي هيأت مي باشدامروزه بيشتر توجه مسئولين هيأت از يك سو صرف جذب سرمايه مالي هيأت و تهيه غذاي مناسب براي عزاداران و از سوي ديگر دعوت از مداحان نام آشنا و مطرح مي شودو خلاصه هم وغم خود را به اين موارد معطوف نموده اند اما از سرمايه هاي معنوي و فرصت مناسب تبليغي و تربيتي غافل مانده اند.

امام حسين(ع) مكتبي بنا كردند كه براي هر عصر و زماني هدف و پيام مناسب را دارد واين رمز بقاء مكتب ايشان ميباشد اما ما تنها به مظلوميت او توجه مي كنيم و محرم هر سال تنها براي ما يادآور مصيبتهاي او و يارانش مي باشد اين در حالي است كه دركنار عزاداري بايد به پيامهاي آن مكتب براي عصر و زمان خودمان نيز توجه داشته باشيم امروز ما در كجائيم ودشمن كجاست؟ امروز دشمن ما چه مي كند وچه نقشه اي را با چه حربه اي اجرا مي كند و ما بايد چه كنيم ؟ عاشورا بزرگترين درسش دشمن شناساندن و طريق مقابله با دشمن است. اگر ما از دشمن خود غافل بمانيم و به وظيفه خود درقبال دشمن عمل نكنيم بدانيم كه اگرچه سدر عزاداري برامام حسين(ع) موفق بوده‌ايم اما در پيروي از او كوتاهي كرده ايم.

در هر هيأت سرمايه هاي معنوي، فكري، فرهنگي وهنري زيادي وجود دارد كه مسئولين هيأت مي توانند بااهميت قائل شدن براي آنها وجذب اين سرمايه‌ها برنامه‌هاي هيأت را از غناي بيشتر بهره مند سازندشناخت ضرورتهاي لازم بعنوان مبناي كار هيأت در هر سال و ارائه شيوه ها و برنامه هاي متنوع براي عمل به اين ضرورتهااز سوي اين سرمايه ها انساني مي تواند جامعه را به سمت و سوي مناسب رهنمون سازد

توجه و بهره مندي از سرمايه هاي انساني متخصص مي تواندحداقل بري هيأت اين مزيت را داشته باشد كه تنها مبناي كار پذيرايي از عزاداران و دعوت از يك مداح خوب ندانند بلكه ضرورت هاي اعتقادي، مذهبي و فرهنگي روز جامعه را مبنا قرار داده و بااجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي مذهبي فعاليت خود را در طول سال نيز ادامه دهند.

پرواضح است كه رسيدن به اين نقطه در همت و توجه مسئولين ونهادهاي مربوطه را نيز مي طلبد تا با برگزاري جلسات توجيهي مناسب در طول سال براي مسئولين محترم هيأت زمينه تصحيح نگرش آنها در اين مهم را فراهم نمايند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجله شماره نه

چ دی ۲۹ , ۱۴۰۰
[dflip id=”2627″][/dflip]