خرافه های مدرن در پوستین پیامک!!!

این پیامک را بخوان و به 3 نفر دیگر ارسال کن، خودت می بینی که بزرگترین آرزویت در 3 دقیقه برآورده می شود، پس ریسک نکن، این دعا را برای سلامتی خودت بخوان و به خودت فوت کن، بعد به 5 نفر دیگر ارسال کن، اگر قطع کننده این زنجیره خیر باشی واااای…، پشت کنکوری ها بخوانند و به پشت کنکوریهای دیگر ارسال کنند تا دانشگاه مورد نظرشان قبول شوند و در غیر این صورت قید دانشگاه را بزنند.این جور پیامکها هر از گاهی به تلفن همراه ما ارسال می شود و خیلی از ما بلافاصله از شوق اینکه قرار است تا چند دقیقه دیگر معجزه ای شود، شروع می کنیم به ارسال پیامک به دوستان و آشنایان و آنها هم احتمالا همین کار را می کنند و دوستان و آشنایان آنها هم این پیامک را ارسال می کنند و در نتیجه این داستان همچنان ادامه دارد.
این پیامک ها من را یاد فالگیرها و رمال ها می اندازد. ظاهراً با هم متفاوتند اما در عمل فرقی ندارند. چه فرقی می کند یکی بگوید بذار فالت را بگیرم، ببینم در آینده چه خبر است یا کف دستت را بخوانم و بگویم چند سال عمر می کنی، یا اینکه از تو بخواهند یک پیامک را به چند نفر بفرستی و در عرض چند دقیقه معجزه ای اتفاق بیفتد یا بزرگترین آرزویت برآورده شود یا کنکور قبول شوی.
اما خُب دقیقاً مثل همان پول بی زبانی که به جیب رمال ها و فالگیرها سرازیر می شود و قفل بخت هیچ کس هم باز نمی شود، این پیامکها هم پولهای بی زبان را به جیب مسئولان اپراتورهای تلفن همراه سرازیر می کند و در سرنوشت فرستنده پیامک هم هیچ تغییری رخ نمی دهد.فرض کنیم شما یک پیامک را به پنج نفر ارسال کنید و آن پنج نفر هم هر کدام به پنج نفر دیگر و آن پنج نفر دیگر هر کدام به پنج نفر دیگر و به این ترتیب این چرخه همچنان ادامه پیدا کند ، در نتیجه زمان زیادی نمی برد که این پیامک به میلیونها نفر ارسال می شود و هیچ معجزه ای رخ نمی دهد جز اینکه اندک اندکها جمع شده و وانگهی دریا می شود ، منظور همان پول هایی است که خیلی نا محسوس از اعتبار گوشی شما کم می شود و جیب مبارک اپراتورهای تلفن همراه را پُر می کند و در واقع پشت بازی نه چندان جدید پیامک ها هیچ وردی وجود ندارد که بتواند معجزه ای کند.
باور نمی کنید؟ خُب خودتان بگویید چند بار تا به حال این پیامک ها مثل غول چراغ جادو آرزوی شما را برآورده کرده اند یا چند بار با ارسال این پیامک گره ای از مشکلاتتان باز شده است؟ از طرفی همیشه پایان این پیامکها یک نوع تهدید به زبان خوش وجود دارد که شما را از نظر احساسی به ارسال این پیامک ها وادار می کنند و به قول بعضی ها دل آدم چرک می شود ،آدم می ترسد که این پیامکها را ارسال نکند، انگار که ارسال نکردنشان عواقبی دارد.
اینگونه پیامک ها چیزی جز سوء استفاده از اعتقادات و باورها و آرمان های مردم نیست و ارسال نکردن آنها هیچ عواقبی ندارد جز اینکه کار و کاسبی افرادی سود جو می خوابد و گرنه برآورده شدن هیچ دعایی و باز شدن هیچ در بسته ای و به حقیقت پیوستن هیچ آرزویی به ارسال پیامک بستگی ندارد.
اگر این طور بود که تا به حال هیچ آدمی آرزو به دل نمانده بود ، تازه اگر واقعا این فن جواب می داد حتما تا حالا مشکلاتی از جمله بی کاری ، تورم ،کمبود مسکن و ازدواج از طریق پیامک های مشکل گشا حل شده بودند.

آیدا دانشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علل کمرویی افراد برای شرکت در هیأت های مذهبی و مراسمات

چ دی ۲۹ , ۱۴۰۰
انسان اصالتا موجودی اجتماعی و نیازمند برقراری ارتباط با دیگران است. شرکت در مراسمات، جمع ها و عضویت در گروه ها به خصوص متناسب با فرهنگ و اعتقادات مذهبی یکی از نمودهای این موضوع است. کمرویی یک پدیده پیچیده روانی _ اجتماعی است که می تواند بنا بر دلایل مختلف […]