سخن سردبیر مجله شماره ده

مطبوعات نقش بسزايي در فرهنگ سازي جامعه دارند وبا توجه به اهميت و جايگاه عزاداري محرم در فرهنگ‌ ما نياز مبرم هيئات مذهبي به مطبوعات به منظور تعميق باورهاي مذهبي و نشر شعائر حسيني و نقد و بررسي فعاليتهاي هيأت ضروري تر مي‌نمايد.
دهمين شماره هلال غم را بهانه قرار داديم تا با نگاهي به اين جريان مبارك در عرصه عزاداري محرم، صحبتي به شما خوانندگان محترم داشته باشيم.
از همان اولين شماره با استمداد از مولايمان اباعبدالله الحسين(ع) با هدف اطلاع رساني ديني، پوشش خبري مذهبي، نشر و ترويج معارف حسيني، تحقیق و پژوهش و واکاوی سنت های زیبای پیشینیان در عرصه عزاداری و مصاحبه با چهره‌هاي فعال مذهبي پا به اين عرصه گذاشتيم و تلاش نموديم به وظيفه پاسباني خود نيزعمل نماييم و از اشتباهات و بدعتها هم چشم پوشي نكنيم. بزرگترين مشكل ما در اين مسير مسایل مالي بود كه البته سعي نموديم به شيوه هاي مختلف با تأمين آن از توقف اين حركت جلوگيري كنيم.
اگرچه در طول اين ده سال حرفهاي دلسردكننده و تهمتهايي را نيز تحمل كرديم، اما با همكاري و همدلي نويسندگان، شعرا، هنرمندان و عكاسان گامهاي بلندي در جهت فرهنگ سازي عاشورا برداشتيم.
بحمدالله استقبال گرم مردم از محتوا و تيراژ 10000 نسخه‌اي مجله ، ما را در ادامه اين مسير مصمم تر كرد تا علاوه بر چاپ مجله گامهاي ديگري نيز در اين عرصه برداریم که مسابقه هلال غم، كلاسهاي آموزش مداحي، سفر هاي روستايي در مناسبتهاي مذهبي، و همكاري در برنامه هاي ورزشي فرهنگي شهر از آن جمله اند.
توجه و عنايت خيرين گرانقدر به اين حركت فرهنگي مذهبي را همواره ارج مي‌نهيم اما انتظار داريم خيرين عزيز در همه هيئات در كنار توجه به بحث تأمين غذاي هيأت به بحث تعميق فرهنگ عاشورا و در حقيقت غذاي روح عزاداران نيز توجه نموده و با استفاده از نخبگان و هنرمندان و حمايت از نشريات و كارهاي فرهنگي گامهاي ماندگارتري در عرصه مذهبي بردارند.
در اين مسير همواره نظر، پيشنهاد و نقدهاي سازنده شما خوانندگان محترم ما را در اطلاع‌رساني بهتر و ايفاي نقش رسانه‌اي خويش ياري گر بوده است و اميدواريم در ادامه نيز چنين باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجله شماره ده

چ دی ۲۹ , ۱۴۰۰