حاج علي آقايي

هرچه دارم از دعای مادر است

حاج علي آقايي متولد 1326 يكي از خيرين گرانقدر شهرستان ميبد و تلاشگران عرصه توليد بشمار
مي رود كه يكي از عمده‌ترين خدمات ايشان تكميل بخش MRI بيمارستان امام جعفر صادق(ع) ميبد و خريد دستگاه آن بخش مي باشد. ضمن احترام به همه خيرين و تلاشگران عرصه توليد مصاحبه‌اي با ايشان ترتيب داده‌ايم که در ادامه می خوانید:

شما یك چهره فعال در عرصه توليد و صنعت شهرستان به حساب
مي آييد از چه سالي و چگونه وارد این عرصه شديد؟
بنده از همان دوران كودكي به كسب و كار روي آوردم. يادم مي آيد 8 ساله بودم كه براي كار به آبادان و خرمشهر رفتم و حدود سي سال در آنجا كار كردم. بعد هم كه شرايط مناسب شد راهي كويت شدم و حدود 15 سال هم در كويت به شغل نانوايي و بقالي مشغول شدم. از طرفي با خريد سهام كاشي مجتمع در آنجا سرمايه گذاري كردم و كاشي فروشي هم به راه انداختم.
علاوه بر كار و تلاش رمز موفقيت خود در عرصه اقتصادي چه مي‌دانيد؟
مي‌توانم به جرأت بگويم كه همه چيز را از دعاي مادرم دارم حدود 40 سال از مادرم نگهداري كردم و سعي كردم از توجه و احترام نسبت به او غافل نباشم يادم هست هميشه دعاگويم بود و مي گفت: انشا الله دست به خاكستر مي‌زني جواهر بشه.
رمز موفقيت من همين بود دعاي خير مادر والا مثل من هم كساني بودند كه اهل كار و تلاش بودند ولي اين دعاي مادر بود كه به زندگي و سرمايه من بركت داد و من موفق شدم قدمهاي خيري بردارم.
آیا پدر شما هم در کارهای خیّری دستی بر آتش داشته اند؟
شغل پدر من شاطري و از سرمايه داران و خيرين بشنيغان بود. زمين مزار بشنيغان از جمله موقوفات ايشان است كه حدود 5 قفيز زمین وقف مزار كردند كه قطعه شهدا را خودم ساختم و سوله زدم. علاوه براين دو آب انبار هم ايشان ساختند كه متأسفانه تخريب شده يكي در خيابان سعيدي و يكي هم كنار قلعه بشنيغان بوده كه الان تبديل به مدرسه باهنر شده است. چهل اتاق قلعه هم از آن ايشان بود كه بعد از فوت پدرم من و برادرم آن را به مدرسه اهدا كرديم.
برادرم نيز اهل كارهاي خير است اگر چه در خارج از كشور زندگي مي كند اما هروقت به تهران مي آيد برنامه قرباني دارد كه گوشت آن را بين سوفورهاي شهرداري تقسيم مي‌كند.
چه شد که به فکر خرید دستگاه MRI افتادید؟
من داراي 2 فرزند پسر و سه دخترهستم كه متأسفانه يكي از دخترانم در سن جواني تصادف كرد. براي MRI او را به يزد اعزام كردند كه متأسفانه در بين راه فوت كرد و اگر در ميبد اين دستگاه بود شاید دخترم فوت نمي كرد به همين دليل تصميم گرفتم بياد و اسم دخترم اين دستگاه را براي بيمارستان ميبد خريداري ‌كنم.
براي تكميل بخش و خريد دستگاه MRI چقدر هزينه كرديد؟
قرارداد بيمارستان با ما براي ساخت بخش 40 به 60 بود به اين صورت كه قرار شد 40 درصد هزينه را بيمارستان و 60 درصد آن را من هزينه كنم كه متأسفانه بيمارستان نتوانست اين هزينه را تأمين كند و تنها 300 ميليون تومان در سفر رياست جمهوري دكتر احمدي نژاد پرداخت شد و من حدود 4 ميليارد تومان هزينه كردم كه حدود سه ميليارد و هشتصد هزارتومان آن هزينه خريد دستگاه بود.
آيا در اين خصوص با مشكل ديگري هم مواجه بوده‌ايد؟
طبيعي است كه انجام كارهاي بزرگ همواره با مشكلات و ناملايماتي همراه است. يكي از بزرگترين مشكلات ما در اين زمينه مانع تراشي پزشكان يزدي بود چرا كه حاضر نبودند دستگاهي كه مركز استان ندارد به ميبد آورده شود و در اين خصوص حتي شكايتنامه‌اي هم عليه من تنظيم كرده بودند، اما به هر صورتی بود در مقابل اين موانع ايستادگي كردم و از فشارها و تهديدات نترسيدم و بحمدالله موفق شدم دستگاه را به ميبد بياورم.
توصيه شما به افراد خير و سرمايه دار چيست؟
بحمدالله در ميبد خيرين و سرمايه داران در زمينه رونق صنعت و كارهاي عام المنفعه قدمهاي خوبي برداشته‌اند كه همه قابل تقدير است و آرزوي توفيق روز افزون براي آنها دارم اما به نظر من در زمينه توسعه تجهيزات پزشكي هنوز جاي كار وجود دارد و اولويت آن درزمان حاضر بيشتر از ساخت مسجد و مدرسه مي باشد. من خودم اگر توفيق دوباره‌اي پيش بيايد سعي مي كنم در اين زمينه كاري انجام دهم.
آقای آقایی در زمینه مذهبی هم کار خاصی انجام داده اید؟
ساخت حسینیه علی اکبر(ع) یکی از فعالیتها در عرصه عزاداری و محرم می باشد. اين ساختمان در چهار طبقه ساخته شده است که یک طبقه آن حسینیه و یک طبقه آن آشپزخانه و دو طبقه آن كاربري بهداشتي، ‌درماني داردكه قرار شده است با همت پزشكان مهرجردي از اين مكان استفاده پزشكي بشود.
شما یکی از خادمین حسینی در میبد می باشید. بفرمائید تا به حال در این زمینه چه توفیقاتی را بدست آورده اید؟
من در درآمدي كه دارم امام حسين(ع) و اباالفضل العباس(ع) را شريك خود قرارداده‌ام و 10 درصد درآمدم را صرف مراسم روز تاسوعا مي كنم و اين باعث بركت در سرمايه و زندگي من شده است.
گفتگوی ما بایکی از خادمان اباعبداله الحسین (ع) شهرمان در اینجا خاتمه می یابد. امید آنکه بتوانیم در معرفی هرچه بهتر این عزیزمان در سالنامه هلال غم موفق باشیم. هلال غم برای آقای آقایی توفیقات روزافزون را از خداوند متعال خواهان است.

تهیه و تنظیم : الیاس دهقانی فیروزآبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از یاد بردن داغ و مصیبت و مشکلات اجتماعی

چ دی ۲۹ , ۱۴۰۰
اندوهگین بودن مرحله سختی از زندگی هر فرد است بویژه اینکه غم از دست دادن نزدیکانی باشد که برای ما خیلی عزیز هستند واکنش افراد تحت تاثیر شرایط متفاوت می باشد به ویژه وقتی که ناگهانی باشد.موضوع مرگ اگر چه امری واقعی است ولی پذیرش آن سخت است با پذیرش […]

شاید برای شما جالب باشد