نشست دستگاه های امنیتی غرب برای مقابله با اقتدار شیعه

براندت در افشا گری های خود که در کتابی با عنوان توطئه تفرقه افکنی میان ادیان الهی که به سرعت در بازار نا یاب شده، از خرئیات نشستی خبر می دهد که میان سازمان جا سوسی آمریکا (       )وسازمان جاسوسی انگلیس(    )برگزار شد تاذ بتواند اقتدار مذهب شیعه را ازآغاز سال2010 میلادی از بین ببرد.در این نشست برنامه هایی علیه شیعیان به تصویب رسید که برخی از آنها انجام شده وبرخی دیگر در دست اجرااست .این گزارش،برنامه ضربه زدن به شیعیان رادر مراحل مختلف مورد بررسی قرارداده است، براساس مرحله اوّل این طرح جست وجو در اماکن اسکان شیعیان وکشف تعداد ساکنان آنها و اوضاع اجتماعی واقتصلدی و همچنین تمرکز براختلافات موجود میان آنها بخش هایی از مرحله اوّل تعامل آنها با شیعیان بوده است،نحوه ایجاد درگیری ها و اختلافات در میان شیعیان وافزایش شکاف میان آنها وهمچنین دور کردن شیعیان واهل سنت وایجاد ترس ونگرانی از تفکر شیعه در میان مردم از دیگر برنامه های مبارزاتی آمریکا وانگلیس علیه شیعیان بوده است . انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سلیر انقلاب های جهان براندت در ادامه این گزارش توضیح می دهد که کشورهای اسلامی در قرون متمادی تحت سلطه کشور های غربی قرار داشتند وبا وجود اینکه بسیاری از این کشور هادر قرن اخیر استقلال خود را باز یا فتند اما بااین حال نظام های سیاسی واقتصادی وبویژه اجتماعی آنها همچنان تحت سیطره غرب باقی ماند اما در سال 1978، انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد که خسلرت های فراوانی به آمریکا وارد کرد.

براندت می افزاید:ما در ابتدا تصور می کردیم که این انقلاب برای پاسخ به نیازهای مردم طراحی شده ورهبران آن ازاین فرصت استفاده کرده اند وبهد از مدتی ما می توانیم  سیاست های خود رااز طریق افراد مناسب در این کشور دنبال کنیم،اما با گذشت زمان وکسترش فرهنگ انقلابی ومفاهیم آن وهمچنین سرایت این فرهنگ به کشور های منطقه به ویژه عراق،پاکستان، لبنان وکویت وسایر کشور هابه این نتیجه رسیدیم که اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم وتحلیل های سلبق ما دربارۀاین انقلاب اشتباه بوده است. این برداشت از اشتباهات گذشته در نشستی میان اعضای ارشد سیا وبا حضور نماینده ای از سازمان جاسوسی انگلیس بود چراکه این کشور،تجربه طولانی در سیطره بر کشورهای اسلامی داشت.

براندت می افزاید:ما در این نشست به نتیجه رسیدیم که این انقلاب، تنها به علت شکست سیاست های شاه به پیروزی نرسید،بلکه عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل بود، مانند رهبری دینی وهیبت وشجاعت وی وهمچنین استفاده از فرهنگ شهادت که ریشه های آن به نوه پیامبر اسلام(ص) [امام حسین(ع)]در هزارو400 سال پیش باز می گردد که ترویج این فرهنگ، هر ساله از طریق عزاداری های حسینی صورت می گیرد.وی می افزاید :همچنین به این نتیجه رسیدیم که شیعیان، فعال تر وتأثیر گذارتر از دیگر مذاهب اسلامی هستند.

900میلیون دلار برای تحقیقات غرب درباره شیعه

این مقام جاسوسی آمریکا می افزاید:در این نشست، همچنین مقرر شد پزوهش های گسترده تری در زمینه شیعه به انجام برسد وبرنامه ها وراهکار ها، براساس این تحقیقات، تهیه واستخراج شود که برای این تحقیقات، مبلغ900 میلیون دلاراعتبار تعیین شد.

براساس این گزارش، مرحله این تحقیقات جمع آوری اطلاعات بود ودر مرحله دوم اهداف کوتا ه مدت نظیر فعالیت های ضد شیعی وفتنه انگیزی تعیین می شدومرحله سوم نیز با تعیین اهداف بلند مدت تعریف می شد که هدف آن،براندازی کامل مذهب تشیع بود .

قدرت شیعه در کجاست؟

مایکل براندت می گوید که پس لز جمع آوری اطلاعات از تمام نقاط جهان تحلیل وبررسی آنها،نتیجه بسیار مهمی به دست آمد وآن این بودکه منبع قدرت مذهب شیعه،دردست علمای دینی ومراجع تقلید است وآنها مسئولیت حفاظت از این مکتب رابرعهده دارند وی می افزاید:ما متوجه شدیم که مرجعیت شیعه در طول تاریخ، دنباله رو هیچ حاکم غیر مسلمان وظالمی نبوده وبا آنها حتی همکاری نیز نکرده است؛بطور مثال انگلیس با فتوای آیت الله شیرازی در ایران شکست خورد ودولت شاه که هوادارآمریکا بود نیز به دست آیت الله خمینی بر چیده شد .

علاوه بر اینها در عراق نیز صدام با تمام زور خود،نتوانست حوزه علمیه رابه تسلیم در برابر خود وادارد ودر همین راستا سال ها آن رامورد محا صره وفشار قرارداد.در لبنان امام موسی صدر، ارتش های انگلیس وفرانسه واسرائیل رامجبور به فرار از این کش

ور کردوحزب الله لبنان نیز رعشه براندام ارتش اسرائیل انداخته وضربات وخسارات زیادی به آن زد.

چطور باید شیعه را شکست داد؟                                                             

براندت می افزاید: تحقیقات ما نشان داد که مبارزه با شیعیان بصورت مستقیم غیر ممکن است وشکست دادن آنها به این ترتیب بسیار مشکل است وبنابراین،باید از پشت پرده فعالیت کردکه راهکار این فعالیت نیز در ضرب المثل تفرقه بینداز و حکومت کن خلاصه می شد. وی می افزاید که در همین راستا،برنامه های دقیقی وبه اجرا گذاشته شد وبرخی شخصیت های مسلمان مخالف با شیعیان بگونه ای تحریک شدندکه مقوله تکفیر شیعه را مطرح کرده ودیگران را به مبارزه با تشیع تحریک کردند وعلاوه براین، سعی شدتا چهره مرجعیت وعلمای دینی، از طریق شایعات وامثال آن تخریب شود وبه این ترتیب  تأثیر گذاری آنها در میان مردم کمتر گردد.

فرهنگ عاشورا وبرنامه غرب در تضعیف آن  

براندت تأکید دارد که فرهنگ عا شورا وشهادت طلبی، از مهمترین مسائلی است که سازمان جاسوسی آمریکا وانگلیس باید برآن تمرکز کرده وروی آن حساب خا صی باز کند،چرا که این فرهنگ،براساس تعبیر براندت روشنگروانگیزه بخش است وهر ساله هم تکرار می شود.

براساس این گزارش، طرح سازمان های جاسوسی آمریکا وانگلیس در مورد عزاداری های حسینی این بود که با استفاده از تعدادی از مردم کم بصیرت وهمچنین افراد عالم مغرض،شائر این فرهنگ مورد تخریب قرار گرفته وجایگاه آن در میان افکار عمومی پایین آورده شود که در این راستا،سعی شد تا این گونه القا شود که عزاداری حسینی اقدامی است که تنها افراد نادان واوباش آن را انجام می دهند.

وی می افزاید:به این ترتیب،تصمیم گرفتیم که عقاید شیعه راتضعیف کرده وفساد رادر میان آنها دامن بزنیم وعلاوه براین،فرهنگ شهادت وشهادت طلبی رابه بازی گرفتیم وسعی کردیم تاآن رابا خرافه پرستی تعبیر کنیم .

بر اساس اظهارات این مقام جا سوسی آمریکا،این اقدام از طریق حمایت مالی از برخی از خطبا،مداحان وبرپا کنندگان مجالس عاشورایی صورت گرفت که علاقه زیادی به شهرت ومنفعت طلبی داشتند.

تخریب مراجع شیعه

براساس این گزارش،در مرحله بعد،آمریکا وانگلیس سعی دارند تا برای از بین بردن شیعیان،مراجع راازبین ببرندکه قرار شد این کار نیز از طریق زبان وقلم دنبال شود وطوری رفتار گردد که خود شیعیان،مراجع را کنار بزنند وبه دست علمای سایر مذاهب اسلامی نیز طرد شوند چون تنها در این صورت است که می توان تیر خلاص رابه این مذهب وفرهنگ آن شلیک کرد.

اختلاف میان شیعه وسنی

این گزارش در پایان تأکید می کند که مقابله مستقیم با شیعیان همواره شکست می خورد وحتی آنها را تقویت می کند وتنها گزینه در برابر شیعیان،گزینه تفرقه افکنی است که از دو محور اختلاف افکنی میان خود شیعیان وتفرقه میان آنها بااهل سنت صورت می گیرد.

براساس این گزارش،این اقدام نیز تنها از طریق حمایت مالی از گروه های افراط گرای سنی وجمعیت های تروریستی برای لیجاد جنگ داخلی علیه شیعیان صورت می گیرد که این همان چیزی است که در پروژه های طالبان در افغانستان وسپاه صحابه در پاکستان وگروه های تکفیری در دیگر کشور های عربی روی داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کُتَل(این شماره تخت یزید)

س دی ۲۸ , ۱۴۰۰
از آن زمان که اصحاب وفادار حسین نماز عشق را در وادی خون اقامه کردند و گرگ صفتان سفیانی یوسف گلغدار علوی را در نینوا پاره پاره نمودند و سر نورانیش را برای جاه طلبان دمشقی هدیه بردند شیعیان و دل باختگان او همواره کوشیدند تا این حماسه جاوید را […]