ناپديدشدن ذوالجناح

از منتخب طريحي نقل شده كه وقتي امام (ع) بر زمين افتاد، اسب او شروع كرد به شيهه­زدن و فريادكردن و هم­چنان از روي گشته­ها مي­گذشت، عمربن­سعد كه او را ديد بر سر گردان خود فرياد زد كه اين اسب را بگيريد و نزد من آريد كه از اسبان مخصوص رسول­خدا(ص) است.

مردان كمند انداختند و هرگاه نزديك او مي­شدند بر آنها حمله مي­كردو با دست و پا و دندان از خود دفاع كرده و آنها را فراري مي­داد تا اين كه جمعي را كشت و گروهي را بر زمين افكند و از مركب به زمين آورد و بالاخره نتوانستند او را بگيرند، عمرسعد كه چنان ديد فرياد زد؛ رهايش كنيد تا ببينيم چه مي­خواهد بكند؟ آنها نيز اطاف او را رها كرده و به كناري رفتند. همين كه آن اسب خود را آزاد و رها ديد بيامد و كشته­ها را يكي­يكي نظاره كرد و گويا به دنبال گمشگشته­اش مي­گشت تا به امام(ع) رسيد و وقتي صاحب بزرگوار خود را ديد، شروع به بوئيدن آن حضرت كرد و پيشاني خود را بر بدن او ماليد و شيهه مي­كشيد و اشك از چشمانش مي­ريخت تا آنجا كه همه حاضران را به تعجب واداشت. عبدالله­بن­قيس گفته كه آن اسب را ديدم كه مردم از دور او پراكنده شده و او به خيمه­ها مي­رفت و كسي قادر نبود به او نزديك شود و سپس آهنگ فرات كرد و به سرعت و جست و خيز خود را به وسط فرات رسانيد و در آب فرورفت و ديگر تا امروز كسي ندانست كه به كجا رفت و چه شد.

اسرارالشهاده ص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش امام حسین(ع) در هدایت بشری با اصلاح دین

س دی ۲۸ , ۱۴۰۰
پیامبران الهی همه برای هدایت بشریِِّت  مبعوث گردیده اند. رسول مکرّم اسلام وائمّه اطهار(ع)نیزهمگی در راستای هدایت مردم گام بر می داشتند. اگرنگاهی عمیق به تاریخ زندگی بشربیفکنیم، می بینیم که هرموقع جامعه ای را نابسامانی فرهنگی واجتماعی فراگرفته است، مصلحان، به دستور خداوند درجهت هدایت مردم و نجات واصلاح […]