چرا بیمار می شوید؟طب سوزنی بدون سوزن،مکمل درمان

در طب سوزنی چین سوزنهای نازکی را در نقاط خاصی از بدن قرار می دهند و با دادن مانورهای مختلف به این سوزنها و تغیر در فشار و یا چرخاندن سوزنها عصب های خاصی را تحریک می کنند و باعث باز شدن کانالهای انرژی بدن می شوند اما در طب سوزنی بدون سوزن با استفاده از ایمپالسهای الکتریکی، صوتی و یا لیزری بدون استفاده از سوزن به همان نتایج می رسند.

-طب سوزنی بدون سوزن چیست؟
در طب سوزنی چین سوزنهای نازکی را در نقاط خاصی از بدن قرار می دهند و با دادن مانورهای مختلف به این سوزنها و تغیر در فشار و یا چرخاندن سوزنها عصب های خاصی را تحریک می کنند و باعث باز شدن کانالهای انرژی بدن می شوند اما در طب سوزنی بدون سوزن با استفاده از ایمپالسهای الکتریکی، صوتی و یا لیزری بدون استفاده از سوزن به همان نتایج می ر

B- کانال انرژی (کانال طب سوزنی) چیست؟
کانال طب سوزنی در طب سنتی مکملی برای سیستم مجرای لنفی،عصبی و خونی در نظر گرفته می شود و خط سیر چرخش انرژی در بدن می باشد و باید باز و تمیز باشد و شامل 14 کانال ( نصف النهار) می باشد که 6 کاتال آنها مثبت (سرد) می باشند و با کبد، قلب، طحال، ریه، کلیه و ماهیچه منقبض کننده قلب (پریکارد) و 6 نصف النهار منفی ( گرم) که با مثانه، معده، کیسه صفرا، روده بزرگ، روده کوچک و محفظه حرارتی در ارتباط می باشند و2 نصف النهار که از خط مرکزی پشت و جلوی بدن می گذرند و این دو کانال فعالیت این 12 نصف النهار را کنترل می کنند.

C- فلسفه بیماری از لحاظ طب سوزنی چیست؟
بیماری، عدم توازن یا آشفتگی در رابطه میان نصف النهارهای مثبت با منفی بدن می باشد، همچنین اگر جریان انرژی و جریان خون در درون کانالها و مجاری دچار اغتشاش و انسداد گردد می تواند منجر به وضعیت بیماری گردد و اگر جریان انرژی و خون مجدداً برقرار گردد آنگاه درد از بین می رود و بیماری بهبود می یابد.

D- چه عواملی باعث انسداد در این کانالها می شوند؟
عوامل داخلی مانند ترس، غم وغصه، فکر زیاد، خشم، غلبه مزاج ها (صفراوی، دموی، سودایی، بلغمی) و عوامل خارجی مانند میکروبها، سموم، سوء تغذیه، مصرف آب ناکافی، مطالعه غلط، تحرک بدنی کم، فعالیت زیاد جنسی، حوادث، خواب کم و… می تواند باعث انسداد در این کانالهای انرژی گردد.

E- مسیر عبور انرژی در بدن انسان چگونه است؟
6 مسیر در اندام فوقانی وجود دارد که 3 مسیر آن از سینه و شکم به سمت گردن و شانه و انگشتان دست ختم می گردد و 3 مسیر آن از انگشتان دست به سمت گردن و سر و صورت می باشد و 6 مسیر هم در اندام تحتانی می باشد که 3 مسیر آن از سر و صورت به سمت انگشتان پا و3 مسیر هم از انگشتان و کف پا به سمت سینه و شکم و سر می باشد و2 مسیر مرکزی جلوی وپشتی که بدن را نصف می کنند، نیز وجود دارد.

F- انسداد در مسیر کانال انرژی بدن باعث چه نوع بیماری میگردد؟
انسداد در مسیر این کانالها ابتدا باعث ایجاد بیماری در کالبد انرژی بدن می گردد که در زبان عموم به درد عصبی مشهور است، لذا می توان به روشهای خاص تشخیصی از آشکارشدن آنها در کالبد فیزیکی جلوگیری کرد، در صورت عدم تشخیص زودرس و بسته ماندن کانال و عدم درمان، کالبد جسمانی و روحانی فرد را هم درگیر میکند و باعث مشکلات جسمانی مانند آرتروز، پیچ خوردگی مفاصل، مشکلات معده، کبد و دیسک ستون فقرات و بیماریهای گوش، چشم، بینی و مشکلات روحی مانند افسردگی (فکر وخیال زیاد بدون دلیل، عصبانیت، گریه، غم وغصه، ترس و…) می گردد.
مختصراً به شرح مواردی از بیماریهای که با انسداد در کانالهای انرژی بدن که هر کدام با یک عضو داخلی بدن مانند قلب، طحال، ریه، کلیه، کبد، روده بزرگ و کوچک، مثانه، معده، محفظه حرارتی و پریکارد قلب ارتباط دارد و باعث ایجاد یک تا چند بیماری ارتوپدی، داخلی، اعصاب و روان، گوش، حلق، بینی، پوست، چشم، کلیه، مجاری ادرار و زنان و زایمان به صورت همزمان میگردد، می پردازیم.

  1. کانال ریه و روده بزرگ: درد و مشکلات شصت دست، انگشت اشاره و اندام فوقانی، گردن، کمر، ران و زانو، درد کف پا، سینه، شکم که همراه با غم وغصه زیاد، خشکی یا عرق زیاد بدن، ورم اندام فوقانی و صورت، آلرژی و گرفتگی صدا، سرفه و پلیپ و گرفتگی بینی، عطسه، نفخ و سر و صدای شکم، کهیر و مشکلات پوست، فشار خون، قند خون، ریزش مو و …باشد.
  2. کانال معده و طحال: درد و مشکلات سر و صورت و دندان، گلو، سینه، پهلو، شکم، کمر، جلوی ران و زانو و مچ پا و پشت پا، شصت و انگشت میانی پا که همراه با مشکلات اعصاب وروان مانند فکر و خیال زیاد بدون دلیل، گریه، زودرنجی، بی قراری، ترس، کمی یا زیادی اشتها، تراوش بزاق از دهان، ضعف و خستگی زودرس، دردعمومی بدن، خشکی و مشکل لبها، تهوع، دل درد، مشکلات سیستم ادراری تناسلی، قند خون، فشارخون پایین، دفع غذای هضم نشده، تاری و سوزش و درد چشم، مشکلات گوش و میگرن(درد شقیقه) و… باشد.
  3. کانال قلب و روده کوچک: درد و مشکلات در مسیر انگشت کوچک دست، مچ، ساعد، آرنج، شانه، گردن، گوش، سینه، شکم، کمر و پشت، ران و زانو که همراه با حمله عصبی، اضطراب، بی خوابی، افسردگی، کمی حافظه، لرزش دست، زردی سفیده چشم، اختلال دید، عرق شبانه، کمی حس بویایی، داغی کف دست، خارش پوستی، سوزش ادراری و.. باشد.
  4. کانال مثانه وکلیه: درد و مشکلات پیشانی، پس سر، طرفین و بالای سر، دور گوش، گردن، شانه، کمر، باسن، زیر زانو، ساق، مچ، انگشت کوچک پا وکف پا که همراه با ترس و دلهره، عرق شبانه و خود به خود، تنگی نفس، سرگیجه، آلرژی، خستگی، کم خونی، فشارخون، تپش قلب، سفیدی و ریزش مو، درد سینه، زیرشکم و ناف، بیخوابی، مشکلات سیستم ادراری تناسلی و نازایی، بی حوصلگی، قند خون باشد.
  5. کانال کبد،کیسه صفرا: درد و مشکلات شصت و انگشت چهارم پا، مچ پا، زانو، لگن، کمر، سینه، پهلو، شکم، گلو، نیمه سروگردن، صورت و لبها که همراه با عصبانیت شدید، تصمیم عجولانه یا مردد، سرگیجه، ترس، مزاحمت (کوچکترین چیز)، مشکلات(دهان، ناخن، لبها، مفاصل) قند، چربی و غلظت خون، خارش عمومی بدن، درد و ترک پاشنه پا، مشکلات زنان وزایمان، حرکات تکانی شدید و عدم تعادل، مشکلات سیستم ادراری و تناسلی، اختلال خواب، نفخ و سر و صدای شکم، ترش کردن، تاری، سوزش و درد چشم، میگرن، سینوزیت و …باشد.
  6. کانال پریکارد قلب و محفظه حرارتی (مسیر خروج حرارت و انرژی زیادی احشاء داخلی در بدن): درد و مشکلات انگشت حلقه و وسطی دست، مچ، آرنج، شانه، گردن، سینه، شکم که همراه با میگرن عصبی (درد شقیقه)، داغ و سردشدن، ترس، زود رنجی، بیقراری، گریه، تحریک پذیری، بوی بد دهان، لرزش دست، گرفتگی صدا، درد و غش اندامها، جوش پوستی، مشکل گوش، تپش قلبی، فشار خون و … باشد.
  7. کانال نخایی وباروری: درد و مشکلات در خط مرکزی پشتی و جلویی بدن که همراه با تپش قلب، تهوع، عصبانیت، درد کمر، گردن، سردرد، اضطراب، آسم، ضعف حافظه، سرگیجه، صدا در گوش، درد و بی حسی و ورم اندامهای تحتانی، مشکل بینی، دهان، فک، تراوش بزاق از دهان، خارش بدن، ترش کردن، درد معده، دفع غذای هضم نشده، ضعف، ناتوانی جنسی، قند خون و … باشد.
    G- چگونه این کانالها از سموم انرژی پاکسازی و بیماریهای فوق بطور همزمان درمان می شود؟
    با تحریک نقاط مربوطه به هرکانال با تکنیک طب سوزنی بدون سوزن بوسیله ایمپالسهای صوتی، الکتریکی و لیزری و دادن رژیم غذایی مناسب جهت پیشگری ازغلبه مزاجها و رعایت آداب غذا خوردن، توصیه های ورزشی و حجامت گرم وخشک، می توا ن به امید خدا بر اکثر بیماریهای(جسمانی،روانی) موجود در هر یک از کانالهای فوق بطور همزمان به مدت 2 الی 7 جلسه غلبه کرد و زندگی سالم و شادابی داشت.

مسلم علیمحمدی فیروزآبادی
فیزیوتراپیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نَذر

چ دی ۲۹ , ۱۴۰۰
ما بر اساس عرق مذهبی و علقه دینی که خداوند در نهاد و درونمان به ودیعه گذاشته است برای نایل شدن به حاجات بزرگ خود دست به دامن نذر می شویم که اگر آن مشکل مرتفع شد فلان کار را انجام دهیم برخی اوقات متدینین نیت کردن و از دل […]